Magnézium

Magnézium Magnézium

Az emberi szervezetben körülbelül 20-30 gramm magnézium található, amely egyenletesen oszlik meg a csontok és a sejtek belső tere között. A magnéziummal gyakran találkozhatunk úgy is, mint az idegrendszer védő hatású ásványi anyagával. Ez valójában találó is, hiszen nagy szerepe van az idegrendszer működésében, bár ezen kívül sok folyamatban működik még közre.

Kedvező hatásai 

Az idegrendszer, a szív, illetve a szív- és érrendszer, az izmok, a vese megfelelő működéséhez mind-mind szükség van a magnézium nevű ásványi anyagra, amely a test energiatermelésének fontos közreműködője, de hozzájárul az immunrendszer épségéhez, a csontváz és a fogak felépítéséhez is.

A vitamin 23

Miben található meg? 

A magnézium legnagyobb mennyiségben a zöldségfélékben, a hüvelyesekben, a különböző gabonafélékben (főleg azok héjában), a gyümölcsökben, a tejtermékekben és a halfélékben található meg.

Túladagolása

A magnézium-bevitel kismértékű növekedése általában semmilyen problémát nem okoz, azonban túlzottan magas magnézium-bevitel mellett fokozódik a foszforürítés is.

Magnézium hiány esetén

Magnézium csökkent bevitele mellett fokozott fáradékonyság, idegrendszeri problémák és anyagcsere-zavarok léphetnek fel, esetleg a vérkeringés is romolhat. Személyiségváltozás, izomgörcsök, anorexia, hányinger egyaránt szerepelhet a tünetek között.

További információk

  • Vitaminok: Magnézium
  • Ajánlott mennyiség: 10-25 mg
  • Vitaminhiány tünetei: Csontritkulás, Izomgörcsök, Idegi károsodások, Rendellenes idegrendszeri működés, Fáradékonyság, Személyiségváltozás, Anorexia
  • Vitaminok jótékony hatásai: Immunrendszer támogató, Csonterősítő, Segít a növekedésben, Regeneráló hatású, Csontképződés
  • Túladagolás: Hiánya esetén fokozódik a foszforürítés
Tovább a kategóriában: « PABA - Para-amino-benzoesav Cink »