Mozgásformák

A legismertebb mozgásformák közzé tartozik az areob mozgás. Ezzel a módszerrel a leghatásosabb a zsírégetés, hiszen minden izmonkat megmozgatja. Érdemes utánajárni, hogy testalkatunknak, milyen mozgás a legmegfelelőbb. 

A sétálás rendkívül jó hatással van az egészségünkre. Több kutatás is arra a következtetésre jutott, hogy a 30 percig, egyenletes tempóban történő séta pozitívan hat az agyműködésünkre és a testünkre. Egy kutatás során megvizsgálták, hogy milyen hatással van a 60 és 88 év közöttiekre a napi 30 perces séta. A 4 hét eltelte után arra az eredményre jutottak, hogy javult az alanyok agyműködése és emlékezőképessége.

Az úszás a legjobb sport, ugyanis átmozgatja testünk összes izmát, óvja az ízületeket, és még fogyni is lehet tőle. Az úszás épp ezért még az ízületi gyulladásban szenvedő betegeknek is ajánlott. Ezeken kívül felgyorsítja a szívverést, ami pozitív hatással van annak egészségére. Ha rendszeresen úszunk 30-45 percet, akkor bizonyítottan oldjuk a stresszt, és még a depresszió kialakulását is megelőzhetjük.

A jóga mindennapos gyakorlása javítja az egészséget, jó közérzetben segít, mentális megtisztulást hoz és az életminőség javulásában is jelentős szerepe van. A legjobb módja az egészség és a fittség elérésében. Nem csak a fizikumunkban segít, hanem a lelki és mentális állapotban is jótékony hatással bír. Megmozgatja az egész testet. Fej, hát és izületi gyulladások gyógyításában is segít.